Catatan

Tunjukkan catatan dari 2016

CUCI CAWAN BEKAM DENGAN BETUL

Imej
Cuci dahulu dengan Dettol kemudian spray alcohol lalu masukkan dlm sterilizer 15min.

BEKAM MENCEGAH PENYAKIT 3 SERANGKAI

Imej
BEKAM ADALAH PENCEGAHAN PENYAKIT 3 SERANGKAI✔Penyakit 3 serangkai sinonim dengan bangsa melayu awal 40an.✔Berbekam sebulan sekali istoqomah sewaktu masih sihat.✔Sifat rawatan bekam itu dengan sendirinya menurunkan kadar gula,toksin dan melancarkan sistem aliran darah.✔Mengamalkan sunnah nabi.✔Caj bekam RM5/cup.­čô×Sebarang pertanyaan/temujanji sila wasap 019 3079883 lokasi sect 7 shah alam.

MENGAPA PERLU BEKAM ???

Imej
✔Sel darah manusia luput selepas 120 hari.
✔Mengurangkan unsur asid dalam darah akibat pemakanan ayam,daging dan juga seafood.
✔Memaksimakan sistem imun badan.
✔Merawat kelesuan badan.
✔Merawat pelbagai penyakit medik dan juga gangguan jin.
✔Mendapat pahala sunnah.­čô×Sebarang pertanyaan/rawatan sila wasap
019 3079883
019 3079883
019 3079883

JOM NAIKKAN SISTEM IMUN

Imej
Istiqomah berbekam sebulan sekali insyaAllah sistem imun kita ditahap maksima dan kita pun sukar dihinggapi penyakit.

DULU LESU SEKARANG DAH CERGAS

Imej
­čś┤Punca lesu..✔Tidak pernah berbekam.
✔Toksin dalam badan tinggi.
✔Suka minum ais.
✔Kurang tidur.
✔Tidak bersukan..
.­čśŐJom cergaskan badan..✔Berbekam sebulan sekali.
✔Badan ringan kerana segala kotoran toksin dalam darah keluar.
✔Sistem saraf dan darah bergerak lancar.
✔Mencegah pelbagai penyakit medik yang berat seperti sakit jantung,darah tinggi,kencing manis,gout,strok dan banyak lagi.
✔Berbekam amalan sunnah yang beroleh pahala dan keberkatan.
✔Asbab bekam badan jadi sihat dan mudah beribadah.
.
.­čĹĆKebersihan alat bekam ???✔Penggunaan jarum pakai buang.
✔Bilik pengudaraan yang tertutup.
✔Alatan bekam dibasuh dengan Dettol dan steril pula guna UV sterilizer.
.
.­čĹŹKos bekam ???RM5/Cup
RM5/Cup
RM5/Cup.
.­čĹŹJom walk in..✔Pusat Terapi Syifa Sect 7 Shah Alam,Jln Plumbum Q7/Q, belakang Jakel sebaris SES Pesona.✔11am - 10pm (6-8pm rehat).✔Isnin - Ahad (Jumaat OFF)✔Jurubekam lelaki dan wanita disediakan.

PETUA MERAWAT GOUT

Imej
✔Ambil 7 ulas bawang putih tumbuk lumat.✔Campurkan 7 sudu minyak tanah/kerosin gaul hingga sebati.✔Bacakan fatehah 7x lalu tiup 10 saat.✔Lumur tempat yang sakit gout 2jam sekali insyaAllah berkurangan sakitnya.­čô×Sebarang rawatan bekam gout sila wasap 019 3079883
019 3079883
019 3079883

SYAMPU BIDARA PENAWAR SIHIR

Imej
✔Harga rm30/botol 250ml.✔Sudah dibacakan ayat ruqyah dan dicampurkan pati daun bidara.✔Khusus merawat pelbagai penyakit makhluk halus dengan kaedah mandian.✔Poslaju terus kerumah anda seluruh Msia.­čô×Sila sms/wasap Utz Zul 012 9181195 untuk order/pertanyaan.

BEKAM WANITA SHAH ALAM

Imej
✔Caj RM5/cup.
✔Lokasi sect 7 shah alam.
✔Temujanji wasap/sms Pn Nott 019 2852849.
✔Buka setiap hari jumaat OFF.

JANGAN SAMPAI JADI BLISTER..

Imej
✔Blister adalah kesan gelembung/lepuh pada kulit selepas berbekam.✔Puncanya akibat terlalu kuat sedutan pam bekam dan terlalu lama cawan bekam dibiarkan.✔Punca lain adalah faktor usia pesakit yang warga emas dan pesakit kencing manis bacaan tinggi.

KHASIAT BEKAM WAJAH

Imej
✔Merawat wajah kusam.
✔Merawat masalah resdung.
✔Merawat masalah jerawat.
✔Menaikkan seri wajah.­čô×Sebarang pertanyaan/rawatan sila wasap
019 3079883
019 3079883
019 3079883

SUMBER MAKANAN KITA ADA RACUN ???

Imej
✔Nasi - Berasal dari tanaman padi yang disembur racun secara berkala untuk mengelakkan penyakit serta rumpai.✔Buahan dan sayuran - Disembur racun rumpai secara berkala untuk elak penyakit serts rumpai.✔Ayam - Disuntik hormon tumbesaran.✔Ikan dan daging -  Dibubuh bahan pengawet tahan lama.Memandangkan sumber makanan kita mengandungi unsur racun/kimia sebab tu anda disyorkan berbekam sebulan sekali demi mengurangkan unsur toksid dalam sistem darah.­čô×Sebarang pertanyaan/rawatan bekam sila wasap
019 3079883
019 3079883
019 3079883

SAKIT KER BEKAM ???

Imej
Tak sakit mana pon macam rasa kena gigit semut jer...­čô×Sebarang pertanyaan/rawatan sila wasap 019 3079883

KHIDMAT BEKAM KERUMAH KL/SEL

Imej
­čĹŹBagi kaum wanita,suami isteri,family atau vip yang inginkan rawatan bekam sunnah terus kerumah masing-masing sekitar KL/SEL,anda boleh hubungi saya yer..­čĹŹCaj bekam RM5/cup dan transport charges percuma.­čô×Sebarang pertanyaan/rawatan sila wasap
019 4512568 sahira
019 4512568 sahira
019 4512568 sahira

JAGA KEBERSIHAN KETIKA BERBEKAM

Imej

BEKAM MENCEGAH PENYAKIT 3 SERANGKAI

Imej
✔Orang yang sihat digalakkam berbekam sebulan sekali istiqomah.
✔Dengan pemgeluaran darah kotor yang mengandungi gula dan kolestrol berlebihan dari bekam mampu mencegah penyakit Diabetes,Jantung dan Darah Tinggi (3 serangkai).­čô×Sebarang pertanyaan/rawatan sila wasap
019 3079883
019 3079883
019 3079883

BEZA ANTARA BEKAM DAN DERMA DARAH

Imej

KAEDAH STERIL ALATAN BEKAM KAMI

Imej
✔Jarum pakai buang.
✔Pen bekam akan disembur alcohol setiap kali sudah digunakan.
✔Cawan bekam dibasuh dengan clorox,kemudian disembur alcohol lalu dimasukkan kedalam UV steriliser.­čô×Sebarang pertanyaan/rawatan sila wasap
019 3079883
019 3079883
019 3079883

BAHAYA PAIN KILLER

Imej
Kurangkan pergantungan pada ubat pain killer kerana ia boleh menyebabkan kerosakan buah pinggang.

APA YANG KELUAR SEMASA BEKAM

Imej
✔Angin.
✔Darah unsur toksin/toksid.
✔Gula.
✔Kolestrol.
✔Pengeluaran antibodi yang maksima.
✔Unsur bisa gangguan jin.
✔Uric acid.#bekam
#tarikhsunnah­čô×Sebarang pertanyaan sila wasap
019 3079883
019 3079883
019 3079883

SEBAIKNYA SMS/WASAP

Imej
Sebarang pertanyaan/temujanji berkenaan rawatan sebaiknya anda WASAP/SMS ke 019 3079883,anda tidak digalakkan CALL dikhuatiri kami tak sempat pick up sebab sibuk tengah merawat pesakit.

TARIKH SUNNAH BERBEKAM

Imej
✔Bulan akan mengambang penuh minggu hadapan.
✔Darah akan bergejolak kuat,bila berbekam darah kotor akan keluar maksima.
✔Tarikh afdhal berbekam bulan ini jatuh pada hari isnin/rabu/jumaat minggu hadapan bersamaan 17/19/21 dzulhijah.
✔Jom raikan sunnah bekam dimana pahala berbekam pun dapat dan pahala tarikh afdhal pun dapat juga.#bekam
#tarikhsunnah­čô×Sebarang pertanyaan sila wasap
019 3079883
019 3079883
019 3079883

ULASAN SAYA @ NEWS TV9

Imej
News @ tv9 8pm tadi,saya mengulas tentang kehilangan 6 buah batu nesan di kubur Pulau Meranti Puchong pada aidiladha lalu..

BEKAM RAWAT MASALAH LUTUT

Imej
✔Jika anda mengalami masalah sakit lutut,sukar nak luruskan kaki,sakit bila berdiri lama dan sukar untuk melipatkan lutut ketika solat/duduk.✔Petanda saraf lutut anda bermasalah.✔Syor bekam sekitar lutut 2 minggu sekali insyaAllah sembuh.✔Caj bekam kami hanya RM5/cup.#bekam­čô×Sebarang pertanyaan sila wasap
019 3079883
019 3079883
019 3079883

CARA STERIL CAWAN BEKAM

Imej
✔ Cuci cawan bekam dengan dettol hand soap.
✔Rendam cawan bekam dengan larutan clorox.
✔Masukkan cawan bekam kedalam UV Sterilizer 15min.

BEKAM KEPALA TANPA CUKUR

Imej
✔Tidak perlu cukur
✔Guna mesin khas
✔Tak perlu risaukan rambut lagi
✔RM10/cup#bekam­čô×Sebarang pertanyaan bekam sila wasap
019 3079883
019 3079883
019 3079883

MAKLUMAN

Imej
31 ogos kami buka macam biasa.

AHAD INI KAMI TUTUP SEHARI

Imej
Ahad 28hb ini kami tutup sehari kerana ada program Family Day @ PD,harap maklum.

BEKAM WANITA KERUMAH

Imej
------------------------------------------------
LADIES @ KL JOM BEKAM !!!
========================✅Khidmat BEKAM terus kerumah anda
✅Untuk WANITA/SUAMI ISTERI/FAMILI
✅Caj MURAH rm5/cup
✅Terhad untuk kawasan KL/SEL
✅Semua peralatan bekam STERIL
✅Jarum bekam pakai buang (DISPOSABLE)
✅Raikan SUNNAH bekam untuk badan kekal sihat dan mudah ibadat
.
.
.
.
.
.
---------------------------------
­čĹŹKhasiat Bekam­čĹŹ
---------------------------------✔Perubatan sunnah nabi
✔Membuang darah kotor yang ada undur toksid
✔Melembutkan saraf/otot yang tegang
✔Membuang angin
✔Meringankan badan
✔Menghindari dari penyakit berat seperti kencing manis,darah tinggi,jantung,stroke dan gout
✔Merawat penyakit gangguan jin/klinikal
✔Meningkatkan sistem imun
.
.
.
.
.
.
.
.
-------------------------------
Banyak jimat tu ???
-------------------------------­čĹŹAnda jimat petrol untuk ke pusat bekam
­čĹŹAnda jimat tol
­čĹŹAnda jimat tenaga
­čĹŹAnda jimat wang parking kereta
­čĹŹTak perlu sesat cari jalan
..
.
.­čô▒Sebarang perta…

GOUT LEGA SELEPAS BERBEKAM

Imej
✔Rawatan bekam dapat menurunkan secara beransur paras uric acid dibahagian kaki.
✔Mencegah penyakit 3 serangkai jika kita istiqomah berbekam sewaktu badan sihat.
✔Mendapat pahala kerana mengamalkan sunnah.
✔Kebanyakan penyakit orang melayu berpunca dari sistem pemakanan tak seimbang.
✔Kami menyediakan khidmat bekam untuk lelaki di Pusat Terapi Syifa Shah Alam.
✔Harga caj bekam RM5/cup.­čô×Sebarang pertanyaan sila wasap/sms ke
019 3079883
019 3079883
019 3079883#bekam #bekamsunnah

KAJIAN SAINTIK MEMBUKTIKAN BEKAM BERKESAN MERAWAT PENYAKIT

Imej
✔Menstabilkan tekanan darah tinggi jika berbekam ditengkuk dan kepala.
✔Mencegah penyakit 3 serangkai jika kita istiqomah berbekam sewaktu badan sihat.
✔Mendapat pahala kerana mengamalkan sunnah.
✔Kebanyakan penyakit orang melayu berpunca dari sistem pemakanan tak seimbang.
✔Kami menyediakan khidmat bekam untuk lelaki.
✔Harga caj bekam RM5/cup.­čô×Sebarang pertanyaan sila wasap/sms ke
019 3079883
019 3079883
019 3079883#bekam #bekamsunnah

ELAKKAN MAKAN ORGAN DALAMAN

Imej
✔Elakkan makan organ dalaman binatang seperti hati dan paru.
✔Mengandungi unsur toksin yang tinggi.

KHIDMAT BEKAM KAWASAN SP KEDAH

Imej
----------------------------------------------
TUNGGU KAT RUMAH JER !!
=======================✅Khidmat BEKAM terus kerumah anda
✅Untuk LELAKI
✅Caj MURAH rm5/cup
✅Terhad untuk kawasan sungai petani (SP)
✅Semua peralatan bekam STERIL
✅Jarum bekam pakai buang (DISPOSABLE)
✅Raikan SUNNAH bekam untuk badan kekal sihat dan mudah ibadat
.
.
.
.
-------------------------------
Banyak jimat tu ???
-------------------------------
­čĹŹAnda jimat petrol untuk ke pusat bekam
­čĹŹAnda jimat tol
­čĹŹAnda jimat tenaga
­čĹŹAnda jimat wang parking kereta
­čĹŹTak perlu sesat cari jalan
.
.
.
.
.
.
-------------------------------------------------------
­čĹŹTerhad sekitar Sungai Petani­čĹŹ
-------------------------------------------------------­čô▒Sebarang pertanyaan BEKAM demi meningkatkan kualiti kesihatan anda,sila wasap ­čô×
017 4034940
017 4034940
017 4034940

HABBATUS SAUDA HERBA SUNNAH

Imej
Yakinlah dengan Habbatus Sauda kerana 'HABATUS SAUDA adalah penawar kepada segala penyakit kecuali maut.- Habbatus sauda membantu MEMULIH dan merangsang TENAGAHabbatus Sauda merangsang tenaga dan membantu memulihkan kepenatan dan semangat - Buku Ibnu Sina Canon of Medicines.Dr. Ahmad El-Kadi  dan Dr. Usama Qandil  mendapati pengambilan 1 gram Habbatus Sauda sebanyak dua kali sehari mempunyai kesan peningkatan yang mengagumkan terhadap fungsi pertahanan badan. Penemuan ini dianggap penting untuk memungkinkan penggunaan Habbatus Sauda sebagai bahan peningkatan semulajadi badan untuk rawatan kanser, AIDS dan penyakit-penyakit yang lain berkaitan kekurangan daya tahan badan.Bagaimana habbatus sauda berfungsi ??1) Menguat sistem pertahanan badan semulajadi yang sedia ada dalam tubuh. Kandungan yang lengkap dalam habbatus sauda menguatkan sistem imun daripada serangan penyakit.2) Mengandungi hormon yang lengkap untuk menambah kecergasan mental, seksual dan pelbagai aktiviti.3) Melancar …

KURANGKAN URIC ACID DENGAN BERBEKAM

Imej
✅Kandungan uric acid yang tinggi menyebabkan penyakit gout pada kaki
✅Tidak bersukan
✅Banyak makan seafood,daging,kekacang,ikan sardin dan unsur MSG
✔Berbekam pada bahagian kaki 2minggu sekali insyaAllah sakit gout anda berkurangan dan kurang menyerang di masa-masa hadapan

TUNGGU KAT UMAH JER !!!

Imej
✅Khidmat bekam terus kerumah anda
✅Untuk wanita/suami isteri/family
✅Caj rm5/cup
✅Terhad untuk kawasan KL/SEL/SBN
✅Rawatan dijamin P&C
✅Semua peralatan bekam disteril
✅Jarum bekam pakai buang
✅Raikan sunnah bekam untuk badan kekal sihat
✅Transport charges percuma­čô×Sebarang pertanyaan bekam wasap
019 4512568
019 4512568
019 4512568

BEKAM JUGA MENSTABILKAN TEKANAN DARAH TINGGI

Imej
✔Disyorkan berbekam 2 minggu sekali secara konsisten bagi pengidap darah tinggi.
✔Mengambil herba sunnah Habatus Sawda setiap hari secara konsisten.
✔Caj bekam RM5/cup.
✔Perubatan sunnah nabi.­čĹŹSebarang pertanyaan bekam wasap 019 3079883.#bekam  #bekamsunnah

BEKAM JUGA MAMPU MENSTABILKAN PARAS GULA BAGI KES DIABETES

Imej
✔Disyorkan berbekam 2 minggu sekali secara konsisten.
✔Mengambil herba sunnah Habatus Sawda setiap hari secara konsisten.­čĹŹSebarang pertanyaan bekam wasap 019 3079883.

TARIKH SUNNAH BERBEKAM KEMBALI LAGI

Imej
✔Tarikh sunnah jatuh pada 17,19 & 21 Syawal
✔Kuantiti darah kotor keluar secara maksima
✔Jangan makan berat sebelum berbekam­čô×Sebarang pertanyaan wasap 019 3079883

PUSAT RAWATAN TUTUP SEMINGGU

Imej
­čĹŹPusat rawatan tutup mulai Ahad ini 5 petang 3 Julai selama seminggu dan buka semula Isnin 11 pagi bersamaan 11 Julai.­čĹĆSelamat hari raya diucapkan.

BEKAM ATAS KENING MERAWAT RABUN

Imej
✔Bekam seminggu sekali secara konsisten untuk atasi masalah rabun.
✔Titik bekam Rasulullah SAW­čô×Sebarang pertanyaan wasap 019 3079883.

BEKAM KEPALA BANYAK KHASIAT

Imej
✔Merawat 72 jenis penyakit antaranya migrain,strok,darah tinggi dan banyak lagi.
✔Tanpa perlu cukur.
✔Titik bekam Rasulullah SAW.­čô×Sebarang pertanyaan wasap 019 3079883.

RAWAT GOUT DENGAN BERBEKAM

Imej
✔Bila bangun pagi terasa tapak kaki sakit menyucuk macam terpijak kaca.
✔Sakit di bahagian kaki agak kuat bila termakan seafood,sardin,ikan bilis & ajinamoto.
✔Pihak klinikal akan memberikan pain killer untuk merawat masalah tersebut.
✔Kaedah bekam 10hari sekali pada tempat yang sakit amat efektif demi menurunkan kadar uric acid punca utama gout.
✔Pesakit dinasihatkan bersukan/jogging seminggu sekali untuk pencegahan penyakit gout.­čô×Sebarang pertanyaan wasap 019 3079883.

JOM RAWAT ASMA/PARU-PARU KOTOR

Imej
­čĹŹBekam mampu juga merawat masalah berkaitan paru-paru dan lelah.
­čĹĆPerokok tegar disyorkan berbekam sebulan sekali.­čô×Sebarang pertanyaan wasap 019 3079883.

INGAT IMUN INGAT BEKAM

Imej
✔Tusukan jarum/torehan pisau bekam pada epidermis kulit akan menghasilkan banyal sel T Limfosit iaitu unsur utama sel darah putih.✔Bagi mereka yang istiqomah berbekam sebulan sekali agak susah mengidap sebarang penyakit hatta demam sekalipun.­čô×Sebarang pertanyaan wasap 019 3079883.

PUNCA UTAMA KELESUAN

Imej
✔Banyak angin dalam badan.
✔Banyak darah kotor iaitu darah yang expired serta darah yang ada unsur toksik,lebihan gula,uric acid dan kolestrol.
✔Dengan rawatan bekam 2 masalah diatas selesai.­čô×Sebarang pertanyaan wasap 019 3079883.

TARIKH SUNNAH BERBEKAM KEMBALI LAGI

Imej
­čĹŹTarikh sunnah berbekam kembali lagi iaitu 17,19 & 21 Ramadhan.Jom sama-sama meraikan sunnah di bulan Ramadhan mulia ini.­čô×Sebarang pertanyaan wasap 019 3079883.

BEKAM TITIK PINGGANG

Imej
Bagi mereka yang kerap sengal/lenguh pinggang insyaAllah sembuh jika berbekam pada titik pinggang.

JOM BEKAM BETIS

Imej
Bagi mereka yang mengalami masalah kebas betis anda disyorkan berbekam pada titik betis,insyaAllah masalah kebas selesai.Sebarang pertanyaan wasap 019 3079883.

AMALAN BERBEKAM SEBULAN SEKALI MAMPU MENURUNKAN PARAS KOLESTROL DALAM DARAH

Imej

BEKAM RAWATAN POPULAR MASA KINI

Imej